Svenska varor



När mamma, pappa och Emma var här hade det med sig lite blandade grejer från Sverige till familjen. Här om veckan satt vi och diskuterade sakerna lite och det kom fram till att de INTE gillade saltlakrits xD Hur kan man inte gilla det liksom??
Sen tyckte dom att messmöret smakade som någon fyllning man har i kakor, som vaniljkräm? hur sjutton går det ihop undrar jag för smaken är verkligen inte lik. jag menar messmör går ju inte att äta..hehe

Själv har jag börjat äta knäckebröd med senap på, hur normalt det nu är, men sen familjen hade med sig en tub svensk senap till mig så är det de enda som har blivit pålägg på mina mackor det sista. Måste även tipsa om något gott.
Ta farmors bröd och dela på mitten, rosta och bre senap ovanpå samt skinka eller liknande.. mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0