Oxford

Började gårdagen med att stiga upp 06.15 på morgonen för att hinna med tåget 07.25 från tågstationen. Var hur trött som helst så blev att jag sov nästan hela vägen till londone, eller halvsov kanske man ska säga!
Fick ta tunnelbanan från London Bridge till Paddington och träffade där tjejerna runt 9 tiden. Tåget till Oxford gick 09.35.
Efter ca 1 h och 10 min tågresa var vi framme i Oxford och det var strålande sol :)
Vi gick omkring en stund och tittade på lite olika saker innan vi åt lunch på ett ställe som heter wagamama som serverade nudlar, ris mm med kyckling/räkor.. aaa lite kinamats inspirerat.

Jag och Sanna åt en himla god nudelwok med kyckling och räkor

Vid två tiden hade vi bokat en guidad tur där man gick en rundtur till några av de olika college som finns i Oxford. Guiden berättade att totalt finns det 38 stycken i Oxford.
Det var väldigt intressant att se hur det olika collegen såg ut och de flesta såg väldigt gammeldagsa ut.


Matsal


Tyvärr började jag må dåligt efter maten, fick jätteont i magen som höll i sig hela dagen samt började frysa (innombords) och mådde illa. Kände mig bara väldigt hängig i hela kroppen.
Det var jobbigt men det började kännas lite bätte på hemvägen iallafall, men så typiskt att det skulle bli så just den dagen man planerat att göra något annourlunda.
Mår bra idag iallafall!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0