Världens bästa..

I fredags eftermiddag runt halv tyra tiden mötte jag upp mamma, pappa och Emma på tågstationen i Caterham. Det kom allt ett par glädjetårar hos både mig och min syster när vi kramade om varandra. Var så skönt att träffa dem alla.
Vi gick direkt upp till huset där jag bor förtillfället och jag visade dem runt och sen åt vi lite lunch. Blev enkelt med mackor eftersom vi skulle äta ute några timmar senare. Familjen hade med sig farmors hembakade bröd och så gott det smakade nu har det nog aldrig gjort förut.

Mätta och belåtna åkte vi in till Croydon med dubbeldäckarbussen för lite shopping, iallafall för mig, mamma och Emma hehe.
Jag och Emma inhandlade flipp flopp vilket känns ganska långt borta för att få anvädna för tillfället men ^^


Efter besöket i Croydon åkte vi tillbaka till Caterham där vi gick in på en pub för att äta middag. Åt en smarrig pasta med krämig champinjonsås och kycklingfile.
Gick därefter hem och såg lite på OS innan vi gick och lade oss. La oss väldigt tidigt för alla var trötta efter resan hehe. Emma och jag delade säng och hon somnade långt innan mig (fast hon pratade med mig i sömnen ändå haha).

Lördagen startade vi med en tidig frukost för att hinna med tåget kl tio från Caterham station till London.
Det var fantastiskt väder så vi började med att ta oss en titt på Big Ben, London Eye mm. och traskade runt där ett tag. Åkte efter det vidare till picadilly circus innan vi åkte till oxford street. Där började vi med att käka lunch som denna gången blev lax med bakade potatis :)
Därefter blev det lite mer shopping inne på primark. Åt sedan en glass på pizza hut :) och köpte godis inför kvällen/hemresan.


Åkte tåg och buss hem och var tillbaka strax efter 8.
När vi kom hem var Bev, Richard och hundarna tillbaka efter sin semester så familjen fick träffa dem och hundarna.


På söndagen var vädret uselt med mycket regn och ganska kyligt väder. Började med frukost för att hinna med tåget kl tio. Men det gick inget tåg kl tio utan halv elva så istället tog vi bussen och lyckades komma fram till London Bridge.
Där började vi med att se Tower Bridge innan vi åkte vidare till China Town där det var firande av det kinesiska nyåret. Var proppfullt med folk men vi lyckades få bord på en kina restaurang med buffe där vi bestämde oss för att äta lunch. Gott var det och det hela avslutades med glass.
Mätta och glada åkte vi vidare till Natural History museum och gick omkring där ett par timmar innan vi begav oss till Buckingham Palace.
Åkte sedan hem för middag tillsammans med Bev och Richard som skulle laga en traditionell engelsk söndagsmiddag bestående av potatismos, potatis i ugn, "roast beef", gravy (sås), blomkål, kokta morötter, yorkshire pudding, brysselkål, kokt vitkål. Väldigt gott var det och som efterrätt serverades det fruktsallad. Var gött mätt efter den dagen!

Måndagen fortsatte med samma dåliga väder men eftersom jag började arbeta så var jag tvungen till att ta ut hundarna. Mamma, pappa och Emma gjorde mig såklart sällskap :)
Var ute en timme och efter det var det dags för alla att packa. Fick plats med en del utav mina saker vilket var tur för annars hade nog risken varit stor att jag får övervikt när jag åker hem, vilket jag kanske får ändå men hehe.
Följde med dem ner till tågstationen och vid halv två lämnade tåget Caterham. Det var inget roligt att stå och vinka av dem.

Har iallafall haft den bästa helgen på välidgt länge och jag längtar redan tills jag träffar dem igen (4 veckor och 4 dagar).


I love you♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0