Skottlands Nationalrätt

Haggis blev det till middag. Skottlands Nationalrätt!
Var lite tveksam först då jag vet vad det innehåller och det är bla: lever, inälvor, havregryn och lök + kryddor. Man lagar det innuti en fårmage för att det skall få mer smak


Så här ser det ut, men man äter inte magen som är runt om utan bara innehållet som liknar en blandning mellan gröt och köttfärssås.

Jag måste säga att jag älskar det! Trots att jag vet vad som är i så var det fruktansvärt gott alltså. Lätt topp 5 av allt det jag har ätit här i England :)
Blev förvånad själv när jag smakade på det, eftersom jag hade haft förutfattade meningar, och det var så gott.
Kul att ha testat på något nytt typiskt här :D
Det serverades med mos, aubergine, brocoli och mosad kålrot.
Hoppas verkligen jag bjuds på det här igen innan jag åker hem. Förresten är jag hemma idag om 7 veckor, värst vad tiden går snabbt.. har redan varit här 5 veckor sedan jul.

Nu ska jag lägga mig snart.. vet att klockan bara är 21.00 här men jag är så trött så trött. En film hade inte suttit helt fel.

Önskar min kusin massor med lycka till ♥
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0