Underbar bio

God kväll!

Har just kommit hem från bion, som för övrigt var toppen bra.
Den började 20.45. vi var där ca 1 timme innan och efter att vi hade beställt biljetter gick vi omkring och letade efter min busshållplats eftersom om jag tog buss istället för tåg kom jag ca 300 m från mitt hus mot om jag hade tagit bussen då jag hade fått gå ca 15 min.
Letade överallt och det visade sig i slutet att det så klart var den som låg närmast, typ 1-2 min från biografen..

Filmen var som sagt jätte bra. Enkel engelska och jag blev förvånad över hur bra jag hängde med. Var lite nervös i början att jag inte skulle förstå någonting men det var bara några få skämt som jag inte fattade.

Åkte buss, dubbeldäckare, på vägen hem. hade dock blivit varnad innan av Bev att sätta sig nära busschauffören eftersom det var tryggare. Så jag gjorde som hon sa och satte mig längst fram i bussen :) även fast jag ville sätta mig på övre däck, men jag har ju gott om tid att hinna göra det.

När bussen stannade, slutstationen fick jag fråga om vi var framme. Jag klev av och hade ingen som helst aning om åt vilket håll jag skulle gå. Jag stod där på en kolsvart gata som såg lika dan ut åt båda hållen. Fick fråga ett par som stod och väntade på bussen och jag hittade tillbaka till huset direkt. Skönt!

Nu är jag urtrött och ska sova. Ska upp tidigt imorgon för en tripp till London.
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Klara

Hej! Idag har jag varit och plockat svamp. Vi fick en och en halv stekpanna med kantareller. Sedan var jag med petronella och vi cyklade till tennis planen och spelade tennis. När hon gick hem satte jag mig vid datan. Imorgon ska jag spela en handbolls match i göteborg serien. Men vi ska spela den på sommarhemmet. Ha det så bra! ;)

2009-09-19 @ 19:22:32
Postat av: Maja

Hej! idag var jag med pappa och Klara och plockade svamp, det tycker jag om det! Efter det klädde jag och min kompis ut oss till prinsessor. Nu ska jag ta fram mitt lördags godis och mysa i soffan. :)

2009-09-19 @ 19:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0