Strykning nr 1

Nu är jag klar med mitt strykande. Är det normalt att det tar 2,5 timmar att stryka 5 tröjor, ett par shorts och en millång duk? Inget blev riktigt rakt heller, hur mycet jag än strök på det så gick det inte att få det perfekt, jag höll på att få ett sammanbrott där ett tag. Jag vill ju att allt skall bli perfekt, men jag hoppas Bev blir nöjd iallafall. Jag gjorde mitt bästa.
Förresten är det vanligt att man stryker vanliga tröjor och linnen? shorts? Gör vi det hemma ?
Jag hatar att stryka, mycket roligare att dammsuga och tvätta!

Har fått i mig lunch med, thaisoppa + tre mackor med smör och en massa vindruvor + ett plommon. Var sjukt hungrig idag, beror det kanske på strykningen? :P

Nu är det bara golvet kvar att moppa och sopa sen är jag färdig med mina sysslor för idag. Skönt.
Hundarna sover vilket de inte har gjort på hela dagen idag. De har vart fruktansvärt jobbiga idag och gått omkring och skällt hela tiden och då menar jag verkligen hela tiden.!

Längtar till att få träna ikväll, eller både och, det är lite jobbigt att umgås med så många engelska människor + att jag inte har något program än vilket gör att det blir svårare att vata vad man skall träna. Ingen höjd blir det för mig iallafall.

Nu har jag lite planer för helgen också. På lördag skall jag möta 3 au pairer vid Picadilly Circus, så nu får jag se det, två av dem svenskar den andra från Österrike.
Sen skall vi kanske möta upp de tre tjejerna jag mötte förra söndagen :) Ska bli jätteskojigt.
Sen på söndagen skall jag in till London igen med tjejerna jag mötte förra söndagen.




Dags att ta tag i städningen av golvet. Synd bara för hundarna sover där inne och jag måste väcka dem för att kunna städa ordentligt. det löser sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0