Omysigt värre

Dagen idag tuffade på ganska snabbt ändå, fast mellan 3-5 kändes det som att tiden stog stilla. Kanske har det att göra med att jag blev klar med alla hushållsysslor vid 3 tiden och hundarna sov så att jag inte hade något att göra? vem vet.

När Bev och Richard kom hem från arbetet Berättade dom för mig att en tjej vid namn Rose skall åka in och träna friidrott imorn med friidrottsklubben som finns här och det fanns plats för mig så imorgon åker jag för att inspektera min nya träningsplats och träningskamrater. Är mycket förväntansfull :)

Gick bort till gymmet och körde ett stenhårt pass, eller jag blev fruktansvärt trött iallafall. Höll inte på i längre än en timme men det räckte för mig idag, har ju trots allt vila egentligen.
På vägen hem där jag går från gymmet är det en ganska mörk stig, eller den blir mörk när det blir mörkt utomhus. Iallafall när jag gick hem vid kvart i 8 tiden hade det hunnit bli sådär lagom mörkt och jag gick där på stigen när det plötsligt kom fram en räv mitt på vägen. Jag blev helt panikslagen nästan, näe men mitt hjärta började slå dubbelt så fort. När räven såg mig sprang den in i skogen igen och jag började springa hemmåt. Stannade när jag nådde en mer trafikerad väg. Usch det enda jag började tänka när jag såg räven var att tänk om det traskar ut en varg, älg eller rådjur mitt i vägen, för här finns tydligen djur.

Jag måste bara berätta en grej som hände när jag var ute och rastade India imorse. Det första India gjorde på vår promenad var att bajsa (!), jag böjde mig och torkade upp bajset duktig som jag är. Går och håller bajspåsen och det luktar riktigt illa måste jag säga. Går med påsen i ca 10 min, tänkte ifall hon skulle behöva gå på toa igen, men när vi kom till parken vi skulle till kastar jag den i en soptunna.
Trots detta kände jag under hela promenaden bajslukten men jag e att det var nog India som luktade.
Sedan kollade jag mig själv under skorna och inser att hela bak kanten på skor är täckt med bajs. Fy så äckligt, nu förstod jag iaf vart lukten kom ifrån.
Hade tur dock att det var av gummi skorna var och inte tyg för då hade jag väl fått kemtvätta skorna eller något, nu gick det ganska enkelt att torka bort och jag tvättade även skorna när jag kom hem. så nu luktar dom gott :)

Nu skall jag se på film


Kommentarer
Postat av: Christer

Kan ju trösta dig med att du knappast kommer att springa på varken älg eller varg i England :-)

2009-09-08 @ 07:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0