Imponerade

Nu är jag hemma igen och det var så skoj att kunna träna med några andra än att stå själv på ett löpband och trampa.
Har ju gentligen som sagt vila just nu, så jag körde ett improviserat pass.
De andra skulle köra 400 m intervaller så jag passade på att köra med dem, fast jag stannade efter 200 m då så klart. Blev 6 stycken och jag var helt slut efter det. Hjälp vad det märks att jag inte kört intervaller på länge.

Fick även chansen att hoppa lite höjd med :) får passa på medan vädret tillåter eftersom närmsta träningsarenan för inomhus ligger 150 miles här ifrån.
Det var så kul när jag skulle hoppa höjd. Hoppade med någon annan kille och hela gruppen satt och kolla på, jag blnev nervös :P
Sen när jag hoppade var jag nära på att riva flera gånger på 1,60 men ribban låg kvar förutom sista gången. då höjde dom ribban till 1,65 ocj jag tänkte det där vill inte jag hoppa på.
Men tränaren sa att jo men det där klarar du med. Killen hoppade först men rev, sen hoppade jag och klarade med luft XD Det som var roligt var att tränarna sa att dem var väldigt imponerade av mig och tjejen jag åker med till arenan sa att även hennes träningskompisar är det..haha.

Den ena ( löptränaren ) frågade mig varför jag inte var 400 m löpare eftersom han tyckte att jag hade så fina höga knälyft..haha
Men det var roligt att höra!

Tränaren frågade även mig o under påsk ville följa med dem på ett mini träningsläger i Amsterda, en fredag-söndag. Det är tydligen något byte som dem har varje år. Ena året är dem i Amsterdam nästa år i England osv.
Lät iallafall ganska roligt så får se hur jag gör, beror på om jag har hunnit komma hem till Sverige eller inte.

Nu skall jag äta engelska köttbullar :)

Igår förresten serverades det lamfärsbiffar, potatismos och vita bänor i tomatsås. Inte för att det var något fel på maten, men vita bönor i tomatsås är absolut INGEN av mina favorit rätter... nja hoppas det inte blir mycket sådant i framtiden.. men jag råkade se att de har 3 burkar till i skaferiet..hmmm
Annars har maten varit kanonbra.

Var helt slut i benen iallafall efter träningen, men jag har kommit på hur mycket jag egentligen älskar den känslan. Nu ser jag fram emot sommaren 2010 även om det känns som att jag hade kunnat bli bättre om jag hade stannat hemma och tränat i Sverige, så detta året får väl bli som ett mellanår för mig eller något, med egentligen inte så mycket friidrottsträning. Men jag trivs. hoppas nu bara att jag håller i träningen :D

Kommentarer
Postat av: Klara Mattsson.

Hej! vad kul att dom på friidrotten tyckte att du var så duktig. Idag har jag varit i vattenpalatset med skolan för att vi hade frilufs dag. Nu är Matilda på handboll och jag ska nog snart gå och kolla hur det går på matchen för Sverige spelar fotboll. Vi har ätit kantareller idag för att pappas jobbarkompis gav han ca. 3 liter. I morgon har jag gymnasiik och handboll för det är på samma dag men jag hinner med båda i alla fall:). Men skoja bara Christer om att han hade gjort en egen blogg? För jag kommer inte in på den om den finns. Hej då!

2009-09-09 @ 20:15:46
Postat av: Ulrika

Träningsläger i Amsterdam det lät ju något det.

Kan inte tränaren bjuda in dina Orientkompisar på träningsläger till dig, där du är...Det vore väl skoj???

2009-09-09 @ 20:20:24
Postat av: Andrea

Det är vekligen urhäftigt alltihopa :D Särskilt att du imponerar på dem å de vill ah med dig på lägret ;) hihi Kör på, kul å höra hur det går för dig i England å vad du gör :) Kram kram!

2009-09-09 @ 23:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0