En heldag i London

Helloj!

Kom precis innanför dörren efter mitt London besök idag.

Det hela började med att jag gick upp halv 8 för att hinna med tåget halv 9.
Hade tänkt att se bytet av vakter på Buckingham Palace men det visade sig att det inte var något utan det var imorgon istället! Gaaah gick upp lite för tidigt, men inte i onödan :P

Vi bestämde oss iallafall för att gå in i Buckingham Palace. Haha jag kom in som student när jag visade upp mitt csn kort men det gjorde inte Josefin (vi betalade i olika kassor).
Iallafall så var slottet galet stort. Vi fick gå i ungefär en fjärdedel? av hela slottet men bara ett rum var större än typ hela vår lägenhet hemma. Väldigt pampigt!
Man fick ha på sig en typ en mp3 spelare som guidade en runt i de olika rummen och om jag inte minns fel så består Buckingham Palace av 499 rum. Ganska så stort. Tyvärr fick man inte ha med kameran in så det blev inga bilder.

Efter buckingham palace besöket mötte jag, Louise, Josefin och Hanna upp Amanda, tjejen som jag mötte på flygplatsen dagen då jag anlände hit till England.
Vi åkte tillsammans till Nottinghill för att leta upp den "blåa" dörren som är med i filmen Nottinghill och om man skall tro invånarna i staden så hittade vi den :) Dock är den nu om målad till svart!
Vi gick sedan till en italiens restaurang för att äta, blev pasta med köttfärssås för mig och det smakade himelskt gott. Dock var det ganska lite på tallrikarna så man blev inte jätte mätt. Maten var dyr och betjäningen dålig och ändå skulle de ha 9 pund för service avgift. Inte tänkte vi betala det efter allt som hade hänt.
Det började med att de delade ut fel antal bröd till oss, de spillde Fanta på Josefins jacka, små portioner. Sen fick vi vänta en evighet på att få betala så vi gick ner och tänkte betala direkt innan vi gick ut men det gick inte så de sjussade oss tillbaka till våra platser. Där fick vi efter många om och men äntligen betala och ingen av oss gav mer än 10 p i dricks.

Vi åkte sedan vidare till oxford street där vi började med att ta en fika. En annanas och banan smoothie blev det för mig. Vi satt och snackade ett bra tag innan det var dags att åka hem.
Idag var det krångligt att ta sig hem då informationstavlorna inte funkade så det var smått kaos på tågstationen i croydon men jag lyckades komma hem tillslut.
Nu skall jag se på film och sedan sova. Jobb imorgon då badrummet väntar...

SOV GOTT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0