En brutalsport

Tjolahoppsan vad tiden går fort.

Gick iväg vid tjugo över fyra för att se rugby. Träffade Richard och sen setod jag och tittade på tre matcher. Det var inga riktiga matcher med topplag utan det var för den skolan där Richard jobbar, dvs pojkarna var 16-18 år.
Det var totalt 6 lag som tydligen tävlar mot varandra i andra sporter med och lagen är indelade efter skolhus. Barnen som går på skolan bor även på skolan (de flesta) så det har någon speciell indelning där.
Det var iallafall väldigt annourlunda och det verkade typ inte finnas några regler, hörde talas om offside men det var det ända. Får ta och läsa på lite tror jag. Semifinaler och finaler spelas på onsdag, får se om jag går dit och kollar. Det var ganska så underhållande med slagsmål och sådant.. hehe!

Men det var en kille som kom fram till Richard som är tränare och sa
- Sir! I think I´ve lost a piece of my tooth.. (tycker det låter så artigt när de hela tiden säger Sir till sina lärare)
Då blir man lite skraj, kom genast och tänka på när en del av min tand lossnade, och jag tyckte så synd om honom. Han stod där och grät och var antagligen jätte rädd. Richard trodde inte tanden hade gått av utan att det bara var ett väldigt hårt slag som gjorde att tanden trog ihop sig.. hoppas på det bästa.

Efter matcherna drog jag ner till gymmet och körde ett av mina gympass..
Nu skall jag se på top model och sedan sova, ska ju upp tidigt och gå ut med India imorgon! Det har varit underbart härligt med en långhelgs vila.
Åter till arbetet imorgon då jag har badrummet att städa, något att se fram emot hehe

Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0