Last christmas

Hejsan

Sitter på mitt rum och gör inte ett smack. Har lite tråkigt faktiskt!
Har nyss käkat middag också, köttfärsås med spaghetti :D Älskar det

Bev skall ut imorgon kväll så jag och Richard ska gå ut och äta pizza. Så imorn blir ingen hälsodag för mig direkt. Lucnh ute, pizza till middag och sen godis. Råkade köpa med mig en påse med 250 g vita chokladknappar och en 150g julpåse med klubbor, marshmallows och sockerpulver. Aja en dag i veckan får väl gå för känner jag mig rätt så kommer jag inte kunna spara godiset ^^ jag är hopplös när det gäller sådant.

Har även fått reda på att jag ska bli på jullunch den 20 december på en pub/restaurang :) Så jag får iaf smaka på den engelska julmaten som (har jag fått förklarat för mig) består av kalkon, skinka, stekt potatis, christmus pudding (frukt/gele kaka typ) och speciella grönsaker. Sedan äter dem tydligen alltid det överblivna köttet och potatismos dagen efter julafton. dvs 26 december för de firar ju jul den 25/12 här.

Den tjeckiska flickan jag träffade berättade att huvudrätten på deras julbord är fisk. Hon berättade något med att de säger att den som äter kött på julafton blir en "golden pig" och den som inte äter kött utan fisk ser "golden pigg"  eller något sådant. Men hon sa också att hon aldrig har sett den så :P
De firar jul samma dag som vi i Sverige.

Jahopp vet inte vad jag ska hitta på nu. Lyssna lite på jullåtar, tvätta bort smink och krypa ner i sängen kanske?Låter som en bra idé ska ju upp till london imorn :)
Det värsta är att jag är pigg som en mört bara :P

Förresten undrade Richard vad temperaturen är i Sverige nu? har ingen som helst koll

God natt och sov gott


Kommentarer
Postat av: Caroline

Det är snorkallt! Nu, 10 på morgonen, är det 6 grader...

2009-11-28 @ 09:49:17
URL: http://carolineslillablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0