Har din engelska blivit bättre?

Många har frågat mig och undrar om jag tycker att min engelska har blivit bättre och ska jag vara ärlig så vill jag inte påstå att jag har blivit bättre direkt.
Visst jag har utvecklats det vet jag för det är inte så att jag blir nervös varje gång jag skall prata längre som jag blev i början. Det flyter på mer om man ser på det sättet. Jag tänker inte igenom varje mening 100 gånger innan jag ska säga den längre som jag gjorde i början. Sen har jag även snappat upp massor med nya ord och det gör jag hela tiden omedvetet.

När det däremot kommer till gramatiken kan jag inte påstå att jag har blivit något bättre. Det är gramatiken som har varit mitt största problem inom engelskan och är det fortfarande. Men det bryr jag mig inte om så mycket längre för jag vet att folk förstår mig även fast jag inte är grammatiskt korrekt. Det var det jag var mest orolig för när jag kom hit, att inte göra mig förstådd. Men jag har ofta fått höra av familjen och andra att jag är duktig på engelska så jag få väl helt enkelt tro på dem.

Så gällande frågan.
Jag tror att jag har utvecklats ganska mycket utan att jag har tänkt på det för inte går jag omkring och tänker på hur mycket bättre jag talar nu än när jag först kom hitr hur mycket mer jag försåt nu än då. Jag tycker det känns som att jag fortfarande pratar likadant som jag gjorde i början, fast jag vet med mig att jag har lärt mig mycket nytt. Så andra får avgöra om jag är bättre eller inte helt enkelt

Sen tror jag att åka iväg till ett engelskt land och vara tvungen att prata engelska hela tiden gör mycket. Även fast jag var livrädd ibörjan för att folk inte skulle förstå mig och att jag inte skulle kunna kommunicera bra allsså är man än bättre än vad man tror. Iallafall var det var jag kände. Man måste utmana ibland för att utvecklas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0