Varför har jag så svårt att sova?

Jag förstår inte varför jag har så svårt att sova?
Stängde av datorn vid strax efter 11 igår kväll och lade mig direkt. Låg där och vände och vred på mig och kollade klockan stup i ett, efter ett tag hade klockan redan hunnit bli halv två och där låg jag fortfarande klarvaken i sängen! lyckades väl somna efter ett tag men vaknade vid sex tiden på morgonen igen. Frös som bara den då så jag fick sätta på mig en tjocktröja att ha under täcket när jag sov. Lyckades somna en timme till men totalt ca 6 timmars sömn på en natt, jag brukar sova minst 8 så det här är lite samt att jag haft problem med att sova 4 nätter i rad nu.

På tal om att det är kallt här så har dom under 15 grader i huset. Bev tycker det är för varmt och sänker temperaturen hela tiden (?) medan jag fryser som en gris.
Barn/vuxna tränar fortfarande i kortbyxor och t-shirt här och det förstår jag verkligen inte. Det är mitten av december, det är skitkallt och jag tränar med 3 underställströjor + tjocktröja och fryser ändå. Är jag bara ovanligt klen eller är dom galna här helt enkelt, jag tror på alt. 2 :)

Nu ska jag ta på mig och ta ut hundarna. Fryser bara jag tänker på det men som sagt det måste göras. Efter det går jag antagligen ner till gymmet (barnen har lov här så gymmet har andra öppetider nu) fast det beror på om jag orkar, man blir inte så pigg när man inte har sovit ordentligt på några dagar. Sugen är jag inte heller för den delen..men det är ju sista passet innan Linda kommer och sista passet innan 23 december. Kanske behöver träna ändå:P

Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0