Totally Swedish

Hejsan, hoppas ni haft en bra dag!
Min har varit kanoners :)

Började med att jag mötte upde svenska tjejerna vid 11 tiden. Vi åkte sedan vidare till ett svenskt fik där vi köpte varsinn lussebulle med ramlösa :) efter det satt vi kvar, pratade en stund innan vi bestämde oss för att köpa kladdkaka med grädde haha. Väldigt gott men väldigt mättande och sött!

Vi åkte efter det vidare med tunnelbanan för att hitta svenska kyrkan i london, vi tänkte i samband med Lucia och grejs men det var stängt idag och för att kunna se på luciatågen som hölls var man tvungen att ha biljett. Istället letade vi efter en svensk restaurang och en svensk affär som skulle finnas i närheten. Först gick vi in och kikade i den svenska affären.. massa gott godis såldes där vill jag lova. Den svenska restaurangen blev vårt nästa stopp där vi åt mat. Blev pyttipanna med rödbetor och ägg för mig, åå vad jag har saknat det. Det serverades även knäckebröd och mjuktbröd till som jag åt massor av. När vi betalade fick vi även havrekakor och pepparkakor. Har blivit en hel del fikande idag med andra ord :) Gott

Efter allt ätande var alla proppmäta och vi begav oss till Trafelgar Square där det var olika körer som framförde julsånger. Vi skänkte lite pengar och fick varsitt häfte med alla sånger som sjöngs så alla stod glatt och sjöng med :) jätte mysigt var det

Efter det skildes alla åt olika håll, utom jag och Sanna som åkte till Croydon för att julshoppa lite. Tyvärr stänge affärerna just när vi kom :P så det blev inte så mkt av det men det var trevligt att få någon att prata med lite längre ändå :) Ska träffa Sanna både imorn och på måndag för middag så det ska bli jättemys :D

Nu ska jag ta mig en tallrik flingor med mjölk och se på robinson. SKa sova snart ocksår jag, känner hur jag börjar få jobbig huvudvärk :/ hoppas bara det inte blir värre tills imorn för då ska jag in till London hela dagen igen :) Ska mötas kl 11.00. Sista dagen med de svenska tjejerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0